Suzuki Sx-4 S-cross 1.6 Ddis 120hp Chiptuning Performans Yazılım KLT Chiptuning

suzuki sx-4 s-cross 1.6 ddis Araciniz icin Chiptuning

  Standart Stage 1 Yazilim Sonrasi Fark
Güç 120 hp 150 hp + 30 hp
Tork 320 Nm 380 Nm + 60 Nm

Uygulama yaparken...

  • Aracın mevcut durumu değerlendirilir ve log alinir.
  • Orjinal motor ve sanzuman yazilimi okunur.
  • Aracınız için özel yazılım geliştirilir.
  • Gelistirilen performans yazilimi yüklenir.
  • Yazılım sonrası güvenlik ve performans testleri uygulanır.

Chiptuning Yaparken...

Yeni nesil turbo benzinli motorların çalışması 3 temel faktöre bağlıdır : yakıt miktarı, oksijen miktarı, ve ateşleme zamanlaması. Bu üçünün birlikte çalışması ve diğer sensörlerin sağlıklı haberleşip güç üretebilmesi için arabanız üzerinde bir elektronik kontrol ünitesi bulunur. Kontrol ünitesi içinde bulunan yazılım içersinde hangi durumda motorunuzun nasıl çalışacağını düzenlediği ayrıca bir çok sınırlayıcı ve filtreye sahiptir. KLT Chiptuning olarak yaptığımız işlem bu yazılım içersinde bulunan parametreleri motorun daha verimli ve kuvvetli çalışması için tekrar düzenlemektir.Gerçekleştirdiğimiz tüm bu değişiklikleri,gerçek zamanlı ölçümlerle,titiz hesaplara,sayısız test ve veri kaydına dayanır. Tüm bu değişiklikleri yaparken aracınız üzerinde bulunan orjinal parçaların maksimum tolerans değerlerini çok iyi biliyoruz ve güç üretirken hiç bir parçanın ömründen gitmeyecek şekilde düzenleme yapıyoruz. Hatalı yapılan turbo basıncı, enjeksiyon değerlerinin değiştirilmesi kısa vadede sorun göstermesede uzun sürelerde aracınızda kalıcı, tamiri yüksek maliyetler gerektiren sorunlara sebep olabilir.

Hava / Yakıt Oranı / Lambda

Mevcut hava ve yakıt karışım durumu gözlemler gerekirse uygun kayıt cihazları ile kayıt ederiz.Elde ettiğimiz bu değerler doğrultusunda aracın hava yakıt karışımını düzenleriz. Gereken durumlarda araca ayrıca oksijen sensoru bağlamamız ve ek olarak değerleri kaydetmemiz gerekebilir. Tüm bu işlemler eğer araçta bir sıkıntı varsa görmemize yardım eder.

Emme Havası Sıcaklığı

Veri kaydı sırasında hava giriş sıcaklığını ölçeriz. Bu, değerler motorunuz güvenli çalıştığını doğrulamanın yollarından biridir. Bazı durumlarda müşteriler daha iyi hava emmesi için aracın orjinal hava filtresini, açık hava filtresi ile değiştirir. Radyatör yada egzoz`a yakın olarak yanlış konumlandırılmış filtreler, motoru olması gerekenden daha sıcak hava ile beşler ve motorda performans düşüşlerine ve makul olmayan ,tehlikeli derecede yüksek sıcaklıklara neden olur.

Yağ / Yakıt / Soğutucu sıcaklıkları

Bu sıcaklıkların optimum seviyelerde olması, ozellikle stage2 chiptuning yapilmis aracınız için, motorun güvende olduğunun bir başka işaretidir. Bu nedenle bunlar veri kaydı sırasında ölçülür.

Benzinli Araçlar İçin Ateşleme Zamanlaması

Turbo benzinli araçlar üzerinde yazılım düzenlemesi yaparken sadece turbo basıncı ve yakıt miktarı değil aynı zamanda ateşleme zamanlamasınıda düzenleriz. Ateşleme zamanlamasını düzenlenmesi çok daha iyi yanma olmasını sağlar ve direct olarak elde edilmeye çalışılan güce etki eder. Ateşleme zamanlanmasının düzenlenmesi egzoz ve turbo sıcaklığınada etki eder. Zengin yada fakir çalışma turbo benzinli araçların en başlıca hasar nedenidir.Bu yüzden turbo benzinli bir araç için yazılım geliştirmesi yaparken defalarca ateşleme zamanlaması haritaları üzerinde değişiklikler yaparak, değiştirilen turbo ve yakıt haritaları sonrası ortaya çıkan zengin fakir yakıt durumunu en optimum hale getiririz.

Malesef Türkiyede çoğu chiptuning firması, doğru ayar yapılmamış ,test edilmemiş turbo ve yakıt ayarları ile oynayarak dyno kullanmadan hazırlanmış dosyalar yapar yada bu tıp yazılımları satın alırlar. Bu satin alinan yazilimlar cogu zaman avrupa kalitesinde benzinler icin duzenlenmektedir, ve ulkemizdeki kismen daha dusuk oktanli benzinle aslinda uyumlu degildir.Ancak bu oldukça risklidir. Motor`un nasıl çalıştığını bilmek. Hava ve yakıt karışımının anlık olarak nasıl düzenlenmesi gerektiğini bilmek ve bunu tecrübe etmiş olmak oldukça önemlidir. Her ne kadar kötü ayarlanmış yazilimli araçlarda da güç artışı hissedilsede özellikle bu aracınız için doğru ve sağlıklı bir yazılım yapıldığı anlamına gelmez. İşte tamda bu yüzden dyno kullanıyor ve anlık turbo basıncı hava yakıt oranı, ateşleme zamanlaması gibi değerleri canlı olarak izleyerek yazılım uygulaması yapıyoruz.

Turbo

Aracinizin gercek anlamda motor içine verdiği turbo basıncı ile aslında yazılım tarafından verilmesi istenen turbo basınç miktarı aynı olmalıdır. Turbo dizel yada benzin farketmez ozellikle stage2 yazilim uygulaması yapacaksak, aracın turbo hedeflenen ve gercek degerleri olculmelidir. Turbo sisteminin erken bozulmaması için en optimum turbo basıncının ayarlanması çok önemlidir. Yine malesef ülkemizde, özellikle dizel motorlarda takviye basıncını gereksiz yere yüksek seviyelere yükseltir ve bu kaçınılmaz olarak daha yüksek aşınma ve erken arızaya yol açar.

Egzoz Gazı Sıcaklığı

Emilen hava sıcaklığını ölçmeye ek olarak, veri kaydı sırasında egzoz gazı sıcaklığını da ölçüyoruz. Mekanik bir sorun veya yazılım modifikasyonundaki bir hata, turbo ve egzoz sistemlerine zarar verebilecek aşırı sıcaklıklara neden olabilir. Bu nedenle, yazılımdan önce ve sonra bu değerleri kontrol etmek motor sağlığı için büyük öneme sahiptir.

Dizel motorlar için yakit duzenlemesi

Yakit basinci ve enjeksiyon süresini arttırmanın yani sıra, enjeksiyon zamanlamasını optimize etmek de önemlidir. Malesef yine cogu firma sadece yakıt basıncının yukseltilmesi ile güç almaya çalışır, ancak bu yöntem alınabilecek en optimum tork degerine ulasilmasini engeller. Daha verimli bir güç alabilmek için turbo dizel araçlarda, en iyi şekilde siyah duman atmayan ve emisyon degerleri korunan yazılımlar geliştiririz. Doğru ayarlanmamis turbo dizel yazılımlar daha fazla güç almak adina yakitca zengin yürür ve çok kısa sürede dpf ve eğr sistemi üzerinde arıza oluşmasına sebep olur. Turbo dizel araç yazilimlari gelistirirken her zaman alinabilecek en yüksek ve optimum gücü size sunarız.

Chiptuning Faydalari

Agrasif Gaz Tepkisi

Chiptuning daha fazla tork ve hp gücü demektir. Bununla doğru orantılı olarak aracınızın hızlanma sureside kısalır. Gaz pedalına daha az basarak daha fazla güç almanız sağlanır, ayrıca yine gaz pedalına bastığınız andan itibaren çok daha fark edilir güç hissedersiniz. Özellikle düşük hızlarda aracınızı kullanırken, ani hızlanma gerektiren trafik problemlerinde chiptuning uygulaması yapılmış aracınız yardımınıza koşacaktır.

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ

Sanılanın aksine doğru ayarlar ile duzenlenmis bir stage 1 chiptunung aracinizin yakit tuketimini arttırmaz, AZALTIR. Gaz pedalına daha az basarak daha fazla güç elde edilebildigi icin yakıt tüketiminde %15` e varan yaran düşüş gözlenir.Bu düşüşün oluşabilmesi icin aracin kullanım tarzı önem taşımaktadır.Turbo dizel araclarda bu düşüş kesin olsada turbo benzinli araclarda yakit tuketimi çoğunlukla sabit kalmaktadır.

Aktarma Organlari

Stage 1 Chiptuning islemi sonrasi düşük devirlerde daha fazla tork üretilmeye başlanır. Eğer bu tork artışı çok fazla olursa aracın baskı balata mekaniği hızlı asinabilir ve aktarma organı hasar görebilir. KLT Chiptuning olarak her zaman icin viteslerin vurmadığı, tork ve beygir gucunun hissedilir ancak tüm devirlere eşit dağıldığı yazılımlar geliştiririz.

Neden Bizi Tercih Etmelisiniz

Test Sürüsü ve Log Alma

Performans yazilimi yapmadan önce ve sonra aracı eğer uygun koşul varsa dyno yada yol uzerinde test ederiz. Tüm bu test ve aracın durumunun izlenmesi tamamen gerçek anlamda en iyi ve sağlıklı gücün alınabilmesi için önemlidir. Yazılım geliştirme işlemi yapılırken aracın kilometresi ve hangi yakıt kalitesi ile kullanılacağı gibi durumları değerlendiririz. Turbo dizel araclarda aracin dizel pariful filtresini erken doldurmamasi için bu testler önem arz eder. Eğer dpf iptali yapılmış bir araca performans uygulaması yapilacaksa siyah duman atmaması için ek duzenlemeler yapilir.

Damos Bazlı Yazılım

Genel olarak Damos / A2L dosyaları otomobil üreticilerinin uygulama departmanlarında üretilir.Bu dosyalar gizlidir ve sadece yazılımı geliştiren fabrika mühendislerine açıktır.Ancak KLT Otomotiv olarak yazılım düzenlerken inaniyoruzki en optimum ayarı yapabilmek icin bu ileri mühendis eklentisine ihtiyaç duyarız. Her marka ve modele gore ayri olarak yüksek maliyetler ödeyerek satın aldığımız bu bilgi paketleri en iyi yazılımı yapmamızı sağlar.Asla hazır programlar ve her araca aynı yazılımı yada aynı ayarı kullanmayız. Kullandığımız tüm yazılım ve ekipmanlar %100 orjinaldir. .

Emisyon Degerleri

Yazılımımız CO2 emisyonlarını korumak ve hatta azaltmak için geliştirilmiştir. Dpf ve eğr iptali yapılmadığı sürece dizel yada benzlinli fark etmez hiç bir koşulda aracınızın emisyon değerlerinde bir değişiklik yaşanmayacaktır.Ancak turbo dizel araclar icin dpf iptali ve egr iptali yapilsa siyah duman olusmayacak, ancak emisyon degerleri malesef yukselecektir.

Güvenlik Önemleri

Motorun ve Aktarma organlarının ömrünü korumak için, yazılım geliştirirken bir dizi ayar yaparız. Ornegin turbo benzinli araclarda atmosfer basinci dusuk olduğu zamanlarda emiş miktarını buna göre otomatik olarak ayarlayacak düzenlemeler yaparız, buda aracınızın turbo sistemini direk olarak korur.Bu ozellikle ulkemizde şehirler arası yolculuk yaparken dağlardan gecerken oldukca önemlidir. Emilen hava sicakligi turbo sıcaklığı ve egzoz sicakligi gibi bir cok parcadan işi değerlerinin çok yukselmesi gibi durumlarda aracın motor gücünün sinirlanmasi gibi pek çok özellik fabrikasyon olarak aracınızda zaten bulunur, ancak cogu firma bu korumaları direk olarak kapatır yada maksimum sicakliga ulassa dahi aracın yüksek guc uretmesini saglayacak sekilde düzenleme yapar. Ancak bu bir problem olduğu zaman sürüş esnasında sizin problemi anlamamaniza ve motorunuz yada şanzuman sisteminizde ciddi maddi hasarlara sebep olur. KLT Chiptuning olarak yazilim duzenlemesi yaparken bu koruma limitlerini oldukça dikkatli hesaplar ve buna gore limitleri tekrar belirleriz. Aynı şekilde ozellikle DSG şanzuman kullanan VAG grubu araclarda tork dagili ve elde edilen maksimum deger oldukca onemlidir. Tork artışının kademeli ve yumuşak gelmemesi halinde cok kisa surelerde sansuman uzerinde ciddi maddi hasarlar meydana gelebilir. Geliştirdiğimiz yazılımların tumunde bu konuyu oldukca ciddiye alır. Eğer araç üzerinde performan baskı balata parçaları yoksa asla kabul edilen limiti geçmeyiz.

KLT Chiptuning Software Company 2020

2540. Cadde No11 Sasmaz Oto San Sit. Ankara

Maslak Oto San Sit B1 blok no:27B Istanbul

5301. Sok. No:28, 35090 Bornova İzmir

Yeni Sanayi 6122. Sokak no 11 Kocasinan KAYSERİ